
Pomysł na biznes, nie zawsze musisz być odkrywczy
Data publikacji: 2024-11-01 21:35:22 | ID: 6584bf87ea8f3 |
Wszędzie słychać, że innowacja to podstawa sukcesu we współczesnym biznesie. Niepotrzebnie nowi przedsiębiorcy utożsamiają tę cechę z koniecznością bycia odkrywcą. Owszem jest to droga bardzo kusząca i intratna. Niestety wymagająca też wiele wiedzy, talentów oraz szczęścia. Istnieją dwie przeciwstawne sobie koncepcje tj. Strategia błękitnego oceanu oraz strategia czerwonego oceanu.
Ta pierwsze zakłada, że przedsiębiorca powinien stale poszukiwać nowych i nie odkrytych jeszcze obszarów. Brzmi znajomo? Ile razy słyszy się - chcę założyć biznes, ale nie mam dobrego pomysłu? Wiele osób właśnie na tym etapie rezygnuję - sądzą, że nie potrafią znaleźć nieznanego patentu na nowy biznes. Strategi czerwonego oceanu zakłada dokładnie odwrotnie działanie. Jest to podejście realistyczne.
Dokonaj po prostu zbadania rynku - kto i na czym dobrze zarabia. Nie bój się podjąć wyzwania i ryzyka, a przede wszystkim nie bój się konkurencji. Twój sukces zależy od tego, czy znajdziesz w strategii konkurentów luki, które uda Ci się wypełnić. Właśnie tutaj bądź innowacyjny. Skorzystaj z najnowszych technologii by zbadać popyt, a w działalności używaj najnowszych technik i wiedzy, by zoptymalizować swoją działalności, co przecież wpłynie na Twoje zyski.
Dlatego miej więcej odwagi i nie martw się, nie musisz zaczynać swojego biznesu od nowości. Pomysły leżą "na ulicy", a obecnie - w Twojej dłoni. Odpal smartfona i poszukaj. Wejdź na portal, których ma w swojej bazie całą masę różnego rodzaju takich pomysłów na biznes. Na pewno znajdziesz tam coś również dla siebie.
Więcej na stronie: https://pomyslnabiznes.pl
Twoja ocena artykułu: Dokonaj oceny przyciskiem |